فاطمه شهیده س
مظلومیت حضرت فاطمه زهرا س

 

سوزاندن در خانه فاطمه س

نزد اهل سنت

 

  
علماي اهل سنت در قضيه سوزاندن خانه‏ي حضرت زهرا که بيت وحي بود، سه گروه مي‏باشند:
يک گروه منکر قضيه هستند و مي‏گويند: چنين چيزي واقع نشده است.
گروه ديگر مي‏گويند: عمر اراده‏ي احتراق باب را کرد و فاطمه- سلام‏الله‏عليها- را به غصب آورد، ولي اين گونه کارها از گناهان صغيره است و ضرر و خسران به مقام خلافت ابوبکر نمي‏رساند و از نظر آنها مثل اينکه با يک زن عادي برخورد کرده‏اند.
گروه سوم مي‏گويند: بر فرض که در خانه را هم بسوزانند، چون مسئله‏ي امامت و نصب خليفه مطرح بوده که از اهم امور است و مخالفين و معترضين هم در خانه فاطمه- سلام‏الله‏عليها- جمع بودند و اگر در اين حادثه هم زني خشمگين شود، ضرر ندارد، لذا بايد مخالفين را هر کس که باشد سرکوب نمود؟!
در جواب گروه اول که اصلا منکر قضيه احتراق هستند، بايد گفت که چندين دليل و مدرک در کتب حديث و تاريخ اهل سنت موجود است که حادثه‏ي آتش زدن باب وحي را اثبات مي‏کند، و اکثر آنها با صراحت مي‏گويند که در خانه‏ي وحي را آتش زدند.
اما در جواب گروه دوم که مي‏گويند: اين گونه کارها از گناهان صغيره است و ضربه‏اي به مقام خلافت نمي‏رساند، بايد گفت: به نص صريح خود اهل سنت(محدثين و مورخين) پيامبر- صلي الله عليه و آله و سلم- فرمود: فاطمه- سلام‏الله‏عليها- پاره تن من است، کسي که او را اذيت کند مرا اذيت کرده است، و هر کس مرا اذيت کند خدا را اذيت کرده و کسي که خدا را اذيت کند کافر است. سوال: آيا اذيت فاطمه- سلام‏الله‏عليها- که علت و موجب اذيت خدا و پيامبر- صلي الله عليه و آله و سلم- مي‏شود از گناهان صغيره است؟ و يا از اکبر کباير و از گناهان نابخشودني است. حتي خود ابوبکر و عمر در موقع مرگ بارها اظهار پشيماني مي‏کردند که اي کاش کشف خانه فاطمه- سلام‏الله‏عليها- نمي‏کرديم و دختر پيامبر را اذيت نمي‏کرديم و در هنگام مرگ و احتضار فهميدند که چه گناه بس بزرگ و نابخشودني را مرتکب شده‏اند،
اما در جواب گروه سوم که مي‏گويند: براي نصب خليفه و تعيين جانشيني اگر درب خانه‏ي دختر پيامبر- صلي الله عليه و آله و سلم- هم سوزانده شود، و زني ناراحت شود اشکال ندارد، بايد گفت: آيا محدثين اهل سنت در کتب روايي خود از قول پيامبر اسلام- صلي الله عليه و آله و سلم- نگفته‏اند که خانه فاطمه- سلام‏الله‏عليها- و علي- عليه‏السلام- از خانه انبيا است و بلکه بالاتر از خانه‏ي انبيا است.
سيوطي در تفسيرش مي‏گويد: «اخرج ابن مردويه عن انس بن مالک و بريده قال «قرا رسول‏الله- صلي الله عليه (و آله) و سلم- هذه الايه «في بيوت اذن الله...» فقام اليه رجل فقال ايي بيوت هذه يا رسول‏الله قال بيوت الانبياء فقام اليه ابوبکر فقال يا رسول‏الله هذالبيت منها (لبيت علي و فاطمه) قال من افاضلها»: [1] ابن مردويه به نقل از انس بن مالک و بريده روايت کرده است که رسول خدا صلي الله عليه (و آله) و سلم اين آيه «در خانه‏هايي مانند معابد و مساجد و منازل انبيا، خداوند رخصت داده است که آنجا رفعت بايد و در آن نام خدا ياد شود» را قرائت فرمود، مردي بلند شد، عرض کرد: اي رسول خدا اين خانه‏ها کدامند؟ پيامبر- صلي الله عليه و آله و سلم- فرمود:
خانه‏هاي پيامبران است، ابوبکر بلند شد و عرض کرد: اي رسول خدا آيا اين خانه «اشاره به خانه علي و فاطمه- سلام‏الله‏عليها-» از آن خانه‏هاست؟ پيامبر فرمود: بلي از آنهاست و از بهترين آنها است.
از اين علماي اهل سنت بايد سوال کرد: آيا خلافت و امامتي که به دستور خداوند در روز غدير خم تعيين شد مهم بود؟ و يا خلافتي که دو روز بعد از فوت پيامبر- صلي الله عليه و آله و سلم- در 28 صفر که بر خلاف دستور قرآن و فرمايشات پيامبر- صلي الله عليه و آله و سلم- انجام شد؟
فخر رازي در ذيل آيه‏ي «يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليک من ربک، فان لم تفعل فما بلغت رسالته» [2] مي‏گويد: آيه در فضيلت علي بن ابي‏طالب- عليه‏السلام- نازل شد و همين که اين آيه نازل شد، رسول خدا- صلي الله عليه و آله و سلم- دست علي- عليه‏السلام- را گرفت و فرمود: هر که من مولاي او بودم و هستم، علي مولاي اوست، بارالها دوستي کن با کسي که با او دوستي کند، و دشمني کن با کسي که با او دشمني کند، بعد از آن عمر علي- عليه‏السلام- را ديد گفت: «هينا لک يابن ابي طالب اصبحت مولاي و مولي کل مومن و مومنه» [3] گوارا باد برايت اي پسر ابوطالب که مولاي من و مولاي هر مرد و زن مومن شدي.
محب الدين طبري در کتاب «رياض النضره» در ذيل آيه شريفه «وقفوهم انهم مسؤلون» [4] از قول علي- عليه‏السلام- روايت کرده که رسول خدا فرمود: وقتي در روز قيامت خلايق اولين و آخرين جمع مي‏شوند و صراط روي جهنم نصب مي‏شود، احدي نمي‏تواند از آن عبور کند مگر آن که برائتي از تو داشته باشد، يعني در دنيا داراي ولايت تو باشد. [5] .
بغدادي از انس بن مالک روايت کرده که چون ابوبکر به حالت مرگ افتاد گفت: من از رسول خدا- صلي الله عليه و آله و سلم- شنيدم که مي‏فرمود: «ان علي الصراط لعقبه لا يجوزها احد لا بجواز من علي بن ابيطالب»: بر صراط بهشت عقبه‏اي- بس خطرناک- است که احدي از آن نمي‏گذرد مگر با داشتن جوازي از علي بن ابي‏طالب و باز هم او گفت: شنيدم از رسول خدا- صلي الله عليه و آله و سلم- که به علي- عليه‏السلام- مي‏فرمود: «انا خاتم الانبياء وانت يا علي خاتم الاوليا»: من خاتم انبيايم و تو يا علي خاتم اوليايي. [6] .
با اين اعتراف چگونه ابوبکر و عمر به خود حق دادند که خلافت را از صاحب اصلي آن غصب کنند، و باز هم با چه توجيهي علماي اهل سنت مي‏گويند که براي نصب خليفه اگر خانه‏اي سوزانده گردد و زني هم ناراحت شود اشکال ندارد، مگر خانه زهرا- سلام‏الله‏عليها- از خانه‏هاي عادي بود و خود زهرا- سلام‏الله‏عليها- مثل زنهاي ديگر است که اشکالي نداشته باشد!؟
:برادارن و خواهران محترم اهل سنت توجه داشته باشند بدون توهين به كسي يا شخصي اين مطالب از كتب معتبر خودشان استخراج شده و در ان تامل نمايند.   
نويسنده: سيد مهدي هاشمي حسيني
1- تفسير الدر المنثورج5 ص50 - فاطمه در كلام اهل سنت ج1 ص345 
2- سوره مائده آيه 67
3- تفسير كبيرج3 ص 636 و البدايه والنهايه ج7 ص 449 و الرياض النصره ج2 ص 169
4- سوره صافات آيه 34
5- رياض النضره ج2   ص172
6- تارخ بغداد ج 10 ص 357 و358



تاریخ: دو شنبه 4 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط قناد

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 1493
بازدید کل : 40557
تعداد مطالب : 326
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


دعای عظم البلا
دعای فرج  ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
ذکر کاشف الکرب  ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
روزشمار فاطمیه سوره قرآن ذکر روزهای هفته پخش زنده حرم انقلاب اسلامی
.  .

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




ابزار های عاشقانه برای وبلاگ

کد زیبا سازی لینک ها



کد کج شدن تصاوير